11 de juny de 2011

1a FIRA MASROIG VI SOLIDARI
Dissabte 11 de juny a partir de les 18:00h
Plaça de l'església

Un grup de cellers del Masroig (DO Montsant), en col•laboració amb l’Obra Social de Sant Joan de Déu, ha organitzat la primera fira del vi solidari per recaptar fons destinats al Servei d’Oncologia del centre i que han de servir per a la investigació de nous tractaments per als nens i nenes afectats de càncer.

Cal recordar que el càncer és la primera causa de mort a Catalunya entre els nens de 5 a 14 anys. Tal com recorda Jaume Mora, cap d’oncologia de l’Hospital Sant Joan de Déu: "com que la incidència del càncer infantil és molt inferior al càncer de l’adult és difícil que s’investiguin nous fàrmacs perquè NO és rentable. Per tant, són molt necessàries les iniciatives com la del "Masroig Vi Solidari".

Amb la voluntat d'unir vi i solidaritat, de promocionar els productes de qualitat dels cellers del Masroig, i al mateix temps de conscienciar la societat de la importància de donar suport a una causa com aquesta, ja s’ha anunciat que aquesta fira tindrà una periodicitat anual comptant amb la col•laboració de l'Obra Social de Sant Joan de Déu.

Una col•laboració que neix arran de l'experiència personal de dos dels organitzadors de la fira, Josep Maria Beltran i Marc Romera. El Josep Maria, té una filla de dos anys i mig que actualment està en tractament a l’Hospital Sant Joan de Déu per una malaltia coneguda amb el nom d'Histiocitocis de cèl•lules de Langerhans. En el cas del Marc, a la seva filla, que ara té quatre anys, se li va detectar un tumor de Wilms quan en tenia dos i mig. Avui dia, després de ser operada i rebre tractament en radioteràpia i quimioteràpia, va a l’hospital per fer-se revisions periòdiques.

Per aquesta jornada tan especial els cellers Orto vins, Celler El Masroig, Mas de L'Abundància, Coca i Fitó, Dit Celler, Cellers Can Blau i El Vi a Punt han unit esforços per treure 1.000 ampolles de vi solidari, que es vendran en aquesta fira a un preu de 10 euros. La venda d'aquest vi anirà destinada íntegrament a la investigació del càncer infantil.

L’Ajuntament del Masroig i totes les associacions del poble col•laboren desinteressadament per ajudar a fer possible aquest esdeveniment. Aquesta serà una jornada festiva on també es podran degustar els vins elaborats per tots els cellers participants.

I paral•lelament s'han organitzat un seguit d'activitats que compten amb la complicitat de diversos artistes i del Centre Quim Soler, la literatura i el vi.

A partir de les 18:00 h a la Plaça de l’església:
Estands dels cellers, venda del vi solidari i tast de vins
Venda de llibres
A l’església, música amb: el Cor de Vacarisses, la Coral del Masroig i EN BLOC, quartet de flautes
A ca la Càndia: projecció del vídeo "Ajudan’s a créixer", on s’expliquen quines són les línies de recerca que es desenvolupen al centre pel tractament del càncer infantil
Als antics rentadors: exposició "Les cares del vi" del pintor i arquitecte Josep Barjuan, amb textos de 10 escriptors (Emili Teixidor, Jordi Coca, Maria Mercè Roca, Màrius Serra, Pere Audí, Toni Orensanz, Maria Antònia Oliver, Fede Cortés, Agustí Masip i Roser Vernet)
A la sala del teatre del Casal: xerrada del Dr. Jaume Mora, cap d’oncologia Hospital Sant Joan de Déu
A les escoles: activitats infantils
Sopar solidari

Diumenge, dia 12 a les 12:00 h Al Casal:
Xerrada de Galia Ackerman "Txernòbil 25 anys" i vermut literari, poesia amb Andreu Subirats

+INFO